Toon linkermenu Levering en betaling

Tijdens het bestelproces worden u een aantal opties geboden voor de levering en betaling van uw bestelling. Bij iedere optie worden, indien van toepassing, duidelijk eventuele meerkosten aan u voorgelegd.

De levertijd van de producten staat bij ieder product specifiek vermeld en is met een zo groot mogelijke zorg door ons, samen met de fabrikanten, geformuleerd.

Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u een verzendbevestiging. Indien u geen bestelbevestiging per email heeft ontvangen adviseren wij u om te controleren of uw spamfilter wellicht de email heeft tegengehouden.

U kunt uw producten op de volgende manieren laten bezorgen of afhalen:

Bezorging via de pakketdienst van PostNL
Wij pakken het pakket zorgvuldig in en bieden het aan bij PostNL, die de verdere bezorging op zich neemt. U kunt ondertussen de voortgang van uw pakket volgen middels Track&Trace informatie die wij u toezenden.

Bestelde producten zelf afhalen in onze showroom
U kunt er ook voor kiezen om de producten te online te bestellen, maar het gewoon later af te halen bij ons in de showroom. U kunt de producten dan ook eerst nog bekijken, passen en voelen.

Afhalen van uw bestelling bij één van de ruim 2000 PostNL afhaalpunten in Nederland
Wij pakken het pakket zorgvuldig in en bieden het aan bij PostNL. Deze leggen het voor u klaar op een afhaallocatie van uw keuze, bij u in de buurt. U kunt ondertussen de voortgang van uw pakket volgen middels Track&Trace informatie die wij u toezenden. U haalt vervolgens het pakket daar zelf af, op een tijdstip dat voor u het meest gunstig is.

U kunt uw bestelling op de volgende manieren betalen:

Betalen met Ideal
Bij iDEAL wordt u tijdens het betalingsproces omgeleid naar de betaalomgeving van uw bank. U hebt de mogelijkheid om per iDEAL te betalen als u gebruik maakt van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank, Van Lanschot Bankiers en Triodos Bank.
Bij deze betaalwijze wordt uw betaling direct overgeschreven en bevestigd aan onze administratie. Na afronding van de betaling wordt u teruggeleid naar de Motorkleding Online website, waar u een bevestiging van de betaling ziet.

Betalen met Paypal
Wanneer u nieuw bent bij PayPal kunt u zich als gast aanmelden of een PayPal rekening openen en de betaling bevestigen. Indien u al een PayPal account heeft, kunt u inloggen met uw gebruikersnaam en de betaling bevestigen. Na afronding van de betaling wordt u teruggeleid naar de Motorkleding Online website, waar u een bevestiging van de betaling ziet.

Betalen met creditcard
Bij betaling via creditcard wordt u tijdens het betalingsproces omgeleid naar de betaalomgeving waarin u het soort kaart (bijvoorbeeld Mastercard of Visa) aan kunt. Vervolgens zal het kaartnummer worden gevraagd.
Bij deze betaalwijze wordt uw betaling direct bevestigd aan onze administratie. Na afronding van de betaling wordt u teruggeleid naar de Motorkleding Online website, waar u een bevestiging van de betaling ziet.

Betalen met Bankcontact / Mister Cash (voor Belgische rekeninghouders)
Met Mister Cash kunnen Belgische rekeninghouders online aankopen doen middels hun bankpas. Met Bancontact/Mister Cash kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankoop bij ons afrekenen. U rekent af in uw eigen internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank.
Bij deze betaalwijze wordt uw betaling direct overgeschreven en bevestigd aan onze administratie. Na afronding van de betaling wordt u teruggeleid naar de Motorkleding Online website, waar u een bevestiging van de betaling ziet.

Betalen via overschrijving
U kunt uw bestelling ook betalen door het bestelbedrag zelf over te schrijven van uw bankrekening naar onze bankrekening.
De rekeninggegevens worden op het scherm aan u getoond en u vindt deze ook terug in de email waarin uw bestelling wordt bevestigd.

Achteraf betalen via Klarna Factuur
Wanneer u er de voorkeur aan geeft om achteraf te betalen, dan kan dit via een Klarna factuur. U ontvangt bij de levering van uw producten een Klarna factuur, die u daarna achteraf binnen 14 dagen kunt voldoen aan Klarna. Meer informatie over achteraf betalen via Klarna vindt u op www.klarna.nl. (Alleen mogelijk wanneer het pakket binnen Nederland wordt afgeleverd)

Betalen onder rembours
U betaald in dit geval het totaalbedrag van uw order aan de postbode, op het moment dat deze ons pakket bij u af komt leveren. (Alleen mogelijk wanneer het pakket binnen Nederland wordt afgeleverd)

Betalen aan de balie
U kunt uw bestelling bij Motorkleding Online aan de balie betalen wanneer u deze wilt komen afhalen. Dit is vooral handig wanneer u de producten eerst in de winkel wilt bekijken en passen. Zowel contante als PIN-betaling is mogelijk in onze showroom.

Veelgestelde vragen bij levering en betaling

  • +Wat zijn mijn verzendkosten?
    Wanneer uw afleveradres in Nederland of België is, en uw orderbedrag minimaal € 75,- dan ontvangt u uw bestelling zonder verzendkosten.

    Wanneer uw afleveradres in Nederland of België is, en uw orderbedrag is lager dan € 75,- dan betaald u € 6,75 verzendkosten.

    Wilt u uw bestelling in een ander land laten afleveren, dan vragen we u een mail te sturen naar de klantenservice.

  • +Hoe bepaal ik mijn maat
    Bij ieder artikel waar een maat van toepassing is, wordt een knop "maattabel" getoond. Deze maattabel is aangeleverd door de betreffende fabrikant en kan gebruikt worden als uitgangspunt.

    Wanneer onverhoopt een maat niet naar wens is, dan kunt u altijd ruilen of retourneren. Dit geld voor alle artikelen die in de webshop getoond worden.
  • +Zijn de prijzen inclusief BTW?
    Ja, alle vermelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.

    De BTW bedragen worden tijdens het bestelproces en op uw factuur los vermeld, maar de getoonde prijzen op de website zijn altijd inclusief 21% BTW.
  • +Kan ik producten ruilen of retour sturen?
    Ja, dat kan!

    Wanneer u een product wilt ruilen, dan kunt u een mail sturen naar klantenservice@motorkledingonline.nl. In deze mail kunt u aangeven wat uw ordernummer is, en welke artikelen u wenst te ruilen. U ontvangt van ons een bevestiging van uw ruilorder met daarin een retournummer en onze adresgegevens. Vervolgens kunt u de betreffende artikelen onder vermelding van het retournummer naar Motorkleding Online sturen.

    Wanneer u een product wilt retourneren, dan kunt u een mail sturen naar klantenservice@motorkledingonline.nl. In deze mail kunt u aangeven wat uw ordernummer is, en welke artikelen u wenst te retourneren. U ontvangt van ons een bevestiging van uw creditorder met daarin een retournummer en onze adresgegevens. Vervolgens kunt u de betreffende artikelen onder vermelding van het retournummer naar Motorkleding Online sturen. In de eerstvolgende week na ontvangst van uw artikelen wordt het aankoopbedrag naar u teruggestort op de rekening waarmee u betaald heeft.
  • +Hoe volg ik de status van mijn bestelling?
    Kijk voor de meest actuele status van uw bestelling bij uw besteloverzicht op onze website. Wanneer u ingelogd bent kiest u voor "details" bij de betreffende bestelling. Bij STATUS & HISTORIE vindt u alle mailcontact voor deze order.

    Wanneer u een vraag over uw bestelling heeft, dan kunt u voor de snelste afhandeling uw vraag op deze plek het best stellen.
  • +Ik ben tijdens het bestellen gestopt maar heb wel een bestelbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?
    Wanneer u in het winkelmandje van stap 3 naar 4 gaat, is de bestelling afgerond en wordt er automatisch een bestelbevestiging gestuurd. Wanneer u de betaling heeft afgebroken omdat u bij nader inzien niet wilt bestellen, dan vragen wij u een bericht te mailen waarin u aangeeft deze order te willen annuleren. Annuleren is geen enkel probleem.

    Dit bericht kunt u bij de STATUS & HISTORIE van uw order plaatsen, of u kunt een mail sturen naar klantenservice@motorkledingonline.nl
  • +Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
    Annuleren van uw bestelling, of annuleren van een deel van uw bestelling is geen enkel probleem.

    U kunt uw bericht bij de STATUS & HISTORIE van uw order plaatsen, of u kunt een mail sturen naar klantenservice@motorkledingonline.nl
  • +Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
    Bij ieder artikel op onze website tonen wij de beschikbaarheid. Daarnaast wordt er per artikel in alle betreffende kleuren en maten aangegeven wat de levertijd is. Wanneer u meerdere artikelen besteld, is het artikel met de langste levertijd bepalend voor het verwachte aflevermoment van uw bestelling.

    Wanneer de levertijd verstreken is en u nog geen verzendbevestiging heeft ontvangen, dan kunt u contact met ons opnemen door een bericht te plaatsen bij de STATUS & HISTORIE van uw order, of u kunt een mail sturen naar klantenservice@motorkledingonline.nl
  • +Waar kan ik mijn bestelling afhalen?
    Tijdens het bestelproces kunt u aangeven dat u uw bestelling wilt afhalen. U kunt daarbij kiezen voor de volgende opties:

    - Bestelling afhalen in de showroom in Burgum.
    - Pakket afhalen bij een PostNL afhaallocatie naar keuze.

    U kunt uw bestelling bij Motorkleding Online in de showroom afhalen. Dit kan handig zijn wanneer u de producten eerst in de winkel wilt bekijken en of passen.

    U kunt uw pakket afhalen bij een PostNL afhaallocatie naar keuze. Dit kan handig zijn wanneer u overdag niet thuis bent. Veel afhaalpunten zijn ook 's avonds geopend. De openingstijden worden per afhaalpunt getoond.
  • +Ik heb een bestelling geplaatst, maar wil graag het afleveradres aanpassen
    Wanneer u uw afleveradres wilt aanpassen, dan raden wij u aan om snel contact met ons op te nemen. Eén werkdag voor levering kunnen we vaak het adres nog aanpassen, op de dag van leveren kunnen we helaas geen aanpassing meer doen.

    U kunt uw bericht bij de STATUS & HISTORIE van uw order plaatsen, of u kunt een mail sturen naar klantenservice@motorkledingonline.nl

    Heeft u bij uw bestelling gekozen voor de betaalwijze Klarna? Dan kunnen wij het afleveradres nooit voor u aanpassen.
  • +Kan ik ook onderdelen van producten bestellen?
    Wij leveren enkel de artikelen die u bij ons op de website ziet.
    Onderdelen van artikelen, anders dan vizieren voor helmen, verkopen wij niet los.

    Wanneer u bij ons een product heeft gekocht, dat defect is geraakt binnen de garantietermijn, dan lossen we het probleem graag onder garantie voor u op. Voor verdere informatie over garantie verwijzen we u naar de pagina "garantie en reparatie".

Veelgestelde vragen bij levering en betaling

  • +Met welke methoden kan ik betalen bij Motorkleding Online?

    Betalen met Ideal


    Bij iDEAL wordt u tijdens het betalingsproces omgeleid naar de betaalomgeving van uw bank. U hebt de mogelijkheid om per iDEAL te betalen als u gebruik maakt van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank, Van Lanschot Bankiers en Triodos Bank. Bij deze betaalwijze wordt uw betaling direct afgeschreven. Om te betalen met iDEAL doorloopt u vanaf het punt waar u uw betaalmethode kiest de volgende stappen:

    1. Nadat u bij ‘verzend- en betaalwijze’ de iDeal betaalmethode heeft geselecteerd, kunt u rechts onderaan uw bestelling plaatsen (u ontvangt van ons, na het plaatsen van uw bestelling, per e-mail een bestelbevestiging)
    2. Selecteer uw bank en klik op ‘ga verder’
    3. U wordt doorgeleid naar de betaalomgeving van uw bank
    4. Rond hier uw betaling af
    5. Na afronding van de betaling wordt u teruggeleid naar de Motorkleding Online website, waar u een bevestiging van de betaling ziet
    6. Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u een verzendbevestiging

    Indien u geen bestelbevestiging per e-mail heeft ontvangen adviseren wij u om te controleren of uw spamfilter wellicht de e-mail heeft tegengehouden.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------



    Betalen met Paypal


    U kunt uw bestelling ook met PayPal betalen bij Motorkleding Online.

    Wanneer u nieuw bent bij PayPal kunt u zich als gast aanmelden of een PayPal rekening openen en de betaling bevestigen. Indien u al een PayPal account heeft, kunt u inloggen met uw gebruikersnaam en de betaling bevestigen. Om te betalen met PayPal doorloopt u vanaf het punt waar u uw betaalmethode kiest de volgende stappen:

    1. Nadat u bij 'verzend- en betaalwijze' de PayPal betaalmethode heeft geselecteerd, kunt u rechts onderaan uw bestelling plaatsen (u ontvangt van ons, na het plaatsen van uw bestelling, per e-mail een bestelbevestiging)
    2. U wordt doorgeleid naar de betaalomgeving van PayPal
    3. Na afronding van de betaling wordt u teruggeleid naar de Motorkleding Online website, waar u een bevestiging van de betaling ziet
    4. Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u een verzendbevestiging

    Indien u geen bestelbevestiging per e-mail heeft ontvangen adviseren wij u om te controleren of uw spamfilter wellicht de e-mail heeft tegengehouden.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    Betalen met Creditcard


    U kunt uw bestelling ook met uw creditcard betalen bij Motorkleding Online.

    Om te betalen met uw creditcard doorloopt u vanaf het punt waar u uw betaalmethode kiest de volgende stappen:

    1. Nadat u bij 'verzend- en betaalwijze' de creditcard betaalmethode heeft geselecteerd, kunt u rechts onderaan uw bestelling plaatsen (u ontvangt van ons, na het plaatsen van uw bestelling, per e-mail een bestelbevestiging)
    2. U wordt doorgeleid naar de betaalomgeving
    3. Na afronding van de betaling wordt u teruggeleid naar de Motorkleding Online website, waar u een bevestiging van de betaling ziet
    4. Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u een verzendbevestiging

    Indien u geen bestelbevestiging per e-mail heeft ontvangen adviseren wij u om te controleren of uw spamfilter wellicht de e-mail heeft tegengehouden.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------


    Betalen met Bankcontact (Mister Cash)


    Belgische klanten kunnen de bestelling ook online met de bankpas betalen bij Motorkleding Online.

    Om te betalen met Mister Cash doorloopt u vanaf het punt waar u uw betaalmethode kiest de volgende stappen:

    1. Nadat u bij 'verzend- en betaalwijze' de Mister Cash betaalmethode heeft geselecteerd, kunt u rechts onderaan uw bestelling plaatsen (u ontvangt van ons, na het plaatsen van uw bestelling, per e-mail een bestelbevestiging)
    2. U wordt doorgeleid naar de betaalomgeving van Mister Cash. Na afronding van de betaling wordt u teruggeleid naar de Motorkleding Online website, waar u een bevestiging van de betaling ziet
    4. Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u een verzendbevestiging

    Indien u geen bestelbevestiging per e-mail heeft ontvangen adviseren wij u om te controleren of uw spamfilter wellicht de e-mail heeft tegengehouden.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------


    Betalen via overschrijving


    U kunt uw bestelling bij Motorkleding Online plaatsen en deze zelf overschrijven van uw bankrekening naar onze bankrekening. Om op deze manier te bestellen doorloopt u vanaf het punt waar u uw betaalmethode kiest de volgende stappen:
    1. Nadat u bij ‘verzend- en betaalwijze’ deze betaalmethode heeft geselecteerd, kunt u rechts onderaan uw bestelling plaatsen (u ontvangt van ons, na het plaatsen van uw bestelling, per e-mail een bestelbevestiging samen met de gegevens die u nodig heeft om uw bestelling te kunnen betalen)
    2. Onder vermelding van het 8-cijferige bestelnummer en onze bankgegevens (te vinden in de bestelbevestiging) schrijft u het bedrag naar ons over
    3. Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u een verzendbevestiging

    Indien u geen bestelbevestiging per e-mail heeft ontvangen adviseren wij u om te controleren of uw spamfilter wellicht de e-mail heeft tegengehouden.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------


    Achteraf betalen via Klarna


    U kunt bij Motorkleding Online achteraf betalen via een Klarna factuur. U ontvangt bij de levering van uw producten een Klarna factuur, die u daarna achteraf binnen 14 dagen kunt voldoen aan Klarna. Meer informatie over achteraf betalen via Klarna vindt u op www.klarna.nl
    Om op deze manier te bestellen doorloopt u vanaf het punt waar u uw betaalmethode kiest de volgende stappen:

    1. Nadat u bij ‘verzend- en betaalwijze’ de achteraf betaalmethode van Klarna heeft geselecteerd, kunt u rechts onderaan uw bestelling plaatsen
    2. Klarna beoordeeld of de betaling akkoord is, en bevestigd dit aan ons
    3. U ziet op de vervolgpagina dat uw bestelling succesvol is verwerkt
    4. U ontvangt van ons per e-mail een bestelbevestiging
    5. Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u een verzendbevestiging


    Indien u geen bestelbevestiging per e-mail heeft ontvangen adviseren wij u om te controleren of uw spamfilter wellicht de e-mail heeft tegengehouden.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------








    Betalen onder rembours


    U kunt uw bestelling bij Motorkleding Online onder rembours betalen. U betaald in dit geval het totaalbedrag van uw order aan de postbode. Om op deze manier te bestellen doorloopt u vanaf het punt waar u uw betaalmethode kiest de volgende stappen:

    1. Nadat u bij ‘verzend- en betaalwijze’ de betaalmethode ‘onder rembours’ heeft geselecteerd, kunt u rechts onderaan uw bestelling plaatsen
    2. U ziet op de vervolgpagina dat uw bestelling succesvol is verwerkt
    3. U ontvangt van ons per e-mail een bestelbevestiging
    4. Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u een verzendbevestiging


    Indien u geen bestelbevestiging per e-mail heeft ontvangen adviseren wij u om te controleren of uw spamfilter wellicht de e-mail heeft tegengehouden.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------




    Betalen aan de balie

    U kunt uw bestelling bij Motorkleding Online aan de balie betalen wanneer u deze wilt komen afhalen. Dit is vooral handig wanneer u de producten eerst in de winkel wilt bekijken en passen. In de showroom kunt u per pin of kontant betalen.


    1. Nadat u bij ‘verzend- en betaalwijze’ de betaalmethode ‘aan de balie’ heeft geselecteerd, kunt u rechts onderaan uw bestelling plaatsen
    2. U ziet op de vervolgpagina dat uw bestelling succesvol is verwerkt
    3. U ontvangt van ons per e-mail een bestelbevestiging
    4. Zodra uw bestelling compleet is, ontvangt u van ons een mail met de status ‘wacht op afhalen’
    5. U kunt de bestelling afhalen en betalen in onze showroom


    Indien u geen bestelbevestiging per e-mail heeft ontvangen adviseren wij u om te controleren of uw spamfilter wellicht de e-mail heeft tegengehouden.
  • +Ik woon in België en ik heb een BTW nummer. Kan ik een BTW vrije factuur krijgen?
    Laat u uw bestelling naar het buitenland versturen en heeft u een geldig BTW-nummer? Dan kunt u bij ons een bestelling plaatsen zonder BTW. De BTW wordt in dat geval verlegd.

    U bestelt uw product via de normale weg op de website. Bij betaling kiest u voor "overschrijving". U geeft bij uw order aan dat u een BTW vrije factuur wenst te ontvangen. Wij hebben van u een geldig BTW nummer nodig. Wanneer wij uw BTW nummer ontvangen, passen wij uw order aan en mailen u de nieuwe betaalgegevens. Uiteraard ontvangt u van ons een BTW vrije factuur.

Suggesties en klachten

Heeft u suggesties hoe wij u beter van dienst kunnen zijn? Laat het ons weten, bij voorkeur per mail. Motorkleding Online BV verbeterd haar dienstverlening voortdurend en stelt uw reactie daarom zeer op prijs.

Bij Motorkleding Online BV draait alles om tevreden klanten. Mocht u toch een slechte ervaring hebben met onze service, dan horen wij dit graag. U kunt uw klacht richten aan onze klantenservice. U krijgt altijd binnen 1 week uitsluitsel over uw klacht.
Bent u niet tevreden met het antwoord van onze klantenservice, dan kunt u uw klacht of geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel (degeschillencommissie.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform. Ook kunt u de klacht schriftelijk aan ons richten via:

Motorkleding Online BV
t.a.v. Klachtenafhandeling
Hannelswei 1
9251 MR Burgum