Toon linkermenu Garantie en defecten

Op al onze artikelen is, naast de wettelijk verplichte garantie, de garantietermijn van de fabrikant van toepassing. Als blijkt dat de schade buiten garantie valt, houdt u er dan rekening mee dat de fabrikant in dat geval kosten in rekening kan brengen.

Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat u als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Meer informatie over de fabrieksgarantie vindt u in de documentatie van het artikel.

Wanneer er binnen de garantietermijn een probleem is met een product dat u bij Motorkleding Online heeft gekocht, dan kunt u een garantieclaim aanvragen bij onze klantenservice.

U ontvangt van ons een email met een retournummer en verdere gegevens om uw artikel te retourneren.

De garantie afhandeling duurt gemiddeld twee tot vier weken.


Veelgestelde vragen bij garantie en defecten

  • +Heb ik garantie op mijn artikelen?
    Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, zorgen wij graag voor een vlotte afhandeling van de garantie.

    Naast de wettelijke garantie geldt voor artikelen fabrieksgarantie. Wij verzorgen de garantie voor u richting de fabrikant. De fabrikant beoordeeld of een product gerepareerd dan wel vervangen moet worden. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Meer informatie over de fabrieksgarantie vindt u in de documentatie van het product.
  • +Hoe kan ik garantie aanvragen?
    Dit kan door een mail te sturen naar klantenservice@motorkledingonline.nl
    Hierin geeft u aan om welke order het gaat, welk product het gaat, en wat uw klacht is. Wij hebben van u een overduidelijke uitleg van het probleem nodig, welke ondersteund moet worden met foto's. Met deze informatie kunnen wij de claim voor u inzetten bij de fabrikant.

    U ontvangt vervolgens van ons een retournummer samen met onze adresgegevens. Met deze informatie kunt u het product naar ons sturen.

    Wanneer deze artikelen door ons zijn ontvangen, wordt de garantie aanvraag verder in behandeling genomen.

    Houd u er rekening mee dat een garantie procedure veelal twee tot vier weken duurt.